BLOGUL LUI

Stefan -

MINDFUL ADDICT

MESAJE DE RECUPERARE

Parerile exprimate pe acest blog sunt personale si nu implica in niciun fel Comunitatea AA.

.

.

.

MESAJ:


INTRAND INTR-O NOUA DIMENSIUNE

<< În ultimele stadii ale alcoolismului, voinţa de a rezista ne-a părăsit. Cu toate acestea, când recu­noaştem că am fost învinşi cu desăvârşire şi suntem gata să încercăm principiile AA, obsesia ne pără­seşte şi pătrundem într-o nouă dimensiune – liber­tatea sub tutela lui Dumnezeu, aşa cum Îl înţelegem noi.

(ÎN VIZIUNEA LUI BILL)


Am norocul să mă număr printre aceia care în viaţă au avut parte de această transformare nemaipomenită. Când am intrat pe uşa AA-ului, singur şi disperat, eram dispus să cred tot ce auzeam. Unul dintre lucrurile pe care le-am auzit a fost: „Aceasta ar putea fi ultima ta mahmureală, sau poţi s-o iei de la capăt iar şi iar”. Omul care a spus aceasta o ducea, în mod evident, mult mai bine decât mine. Mi-a plăcut ideea de a mă da bătut şi de atunci am început să trăiesc liber! Inima mea a auzit ceea ce mintea n-ar fi putut auzi niciodată: „Nu-i chiar aşa grav să fii neputincios în faţa alcoolului”. Sunt liber şi sunt recunoscător! >>


Twelve steps to freedom. Start with one.

Cum am fost

Nu puteam sa dorm noaptea.

Adormeam greu.
Ma trezeam in timpul noptii si, neputand sa mai dorm, ma dadeam jos din pat sa beau ceva. Pentru somn! Incercam apoi sa adorm si iar ma trezeam. Iar beam. De data asta pentru ca nu puteam sa dorm, ziceam eu.
Dimineata eram spart ...

Citeste mai departe:

DESPRE MINE


marți, 11 aprilie 2017

DESPRE CONFLICTE

5 moduri de rezolvare a conflictelor (în loc să le eviți)

<< Conflictele sunt parte din viața noastră. Nu ni le dorim, dar apar. În diverse momente, situații și locuri. 
Implicit, apar diverse modalități de a reacționa.
Unii preferă să le evite, în speranța că apele se vor liniști de la sine. 
Dar, surprinzător sau nu, problemele nu se rezolvă de la sine… 
Iar evitarea lor nu face decât să le agraveze odată cu trecerea timpului. 
E ca și cum ai avea o bombă cu ceas. Mai devreme sau mai târziu, aceasta va exploda.
Și e posibil ca daunele să fie atât de mari, încât să nu le poți repara atât de ușor. 
Alții ”explodează” pe loc, sub impulsul nervilor și al impulsivității. De multe ori, exagerat.
E momentul în care se spun/fac cele mai multe lucruri regretate ulterior….sub scuza ”m-am enervat”.
Dacă ții la relațiile tale și la echilibrul tău, iata 5 lucruri la care să reflectezi și pe care să le exersezi treptat în comportamentul tău.
Nu există ”formule magice”, ci e nevoie de efort conștient:

1. Așteaptă momentul potrivit
Povestea aceasta am auzit-o de atât de multe ori până acum încât merită să fie inclusă în manualele școlare:
 “Obișnuiam să mă enervez des. Simțeam că explodez pe dinăuntru și voiam să îi spun chiar în acel moment celuilalt ce anume mă deranjează. 
 Dar agravam situația. Veneam nervos și brusc și celălalt devenea nervos. 
 Mi-am stricat multe relații. Mi-am pierdut prieteni. Colegii au început să mă evite. 
 Abia atunci mi-am dat seama că am o problemă. Deschideam rana când durea mai tare. 
 Așa că m-am străduit să am răbdare. 
 Mă deranja ceva? Mă retrăgeam undeva să mă liniștesc. 
 Mi-a fost foarte greu. Fiindcă firea mea impulsivă nu îmi dădea pace. 
 Dar am învățat să deschid astfel de subiecte sensibile în momente neutre. Mă duceam calm la celălalt și îi spuneam: Aș vrea să vorbim. 
 Și ieșeam afară, la aer. Dacă se putea într-un parc, era și mai bine. Să fie liniște și o atmosferă relaxantă. 
 Și explicam cu calm ce anume m-a deranjat în momentul X. 
 Reacția celuilalt? De cele mai multe ori era: Chiar te-am supărat? Nu mi-am dat seama… Îmi pare rău!
 Inițial greu de crezut și pentru mine. Dar mi-am dat seama că eu setam de la bun început reacția celuilalt prin reacția mea.”
 Concluzia: ai grijă când abordezi problema, în ce moment. Nu sări ca ars. Fiindcă și ceilalți vor reacționa prost. 
Întotdeauna cea care afectează nu este problema, ci modul în care reacționăm noi la ea.
2.  Pune-te în ”papucii” celuilalt
A privi situația și din celălalt unghi (nu doar în conflicte) este cel mai sănătos și obiectiv lucru pe care îl poți face.
În momentul în care, încerci măcar, să vezi ce simte sau gândește și celălalt te calmezi mult mai ușor și înțelegi situația cât mai aproape de realitate.
Pur și simplu, închipui-ți că ești pe o scenă unde se ”joacă” situația care te deranjează și tu ești…celălalt personaj. Cum se văd lucrurile de acolo? 
3. Fii deschis și ascultă
Cu toții vrem să fim ascultați. Dar…nu vei fi ascultat dacă nu asculți.  
Așa că fii deschis la orice are celălalt de spus. Încearcă să empatizezi, să îl înțelegi. 
Apoi, prezintă-i celuilalt și poziția ta, felul în care vezi lucrurile. Spune-i și tu ce anume te-a deranjat. Dar totul pe un ton calm și amabil. 
4. Nu o lua personal
E dificil să nu o iei personal. Dar e posibil să nu fie vorba doar despre tine. 
E posibil ca celălalt să fi fost deranjat de ceva anume din cauza bagajului emoțional pe care îl poartă după el. 
 Un cuvânt spus de tine fără nici o intenție îi poate strica ziua. Îl poate deranja mai mult decât ți-ai fi închipuit.
Practic, nu l-ai deranjat tu. Ci lucrul respectiv, vorba respectivă, gestul acela. 
Arată-i că nu a fost cu nici o intenție. Și că nu trebuie să îi confere o astfel de încărcătură negativă. Pentru că nu asta ți-ai propus. 
A fost doar o întâmplare nefericită. Și e păcat să stricați o relație din astfel de considerente.
5. Nu e despre cine are dreptate
 De ce există conflicte în lume? Pentru că fiecare în parte consideră că dreptatea e de partea lui. 
 Însă fiecare are adevărul lui. Fiecare, dacă ar fi pentru câteva minute în locul celuilalt, ar înțelege.  
 Nu e posibil, tocmai de aceea e important să facem un efort și să îl înțelegem și pe celălalt. Și punctul lui de vedere.  >>

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu