BLOGUL LUI

Stefan -

MINDFUL ADDICT

MESAJE DE RECUPERARE

Parerile exprimate pe acest blog sunt personale si nu implica in niciun fel Comunitatea AA.

.

.

.

MESAJ:


INTRAND INTR-O NOUA DIMENSIUNE

<< În ultimele stadii ale alcoolismului, voinţa de a rezista ne-a părăsit. Cu toate acestea, când recu­noaştem că am fost învinşi cu desăvârşire şi suntem gata să încercăm principiile AA, obsesia ne pără­seşte şi pătrundem într-o nouă dimensiune – liber­tatea sub tutela lui Dumnezeu, aşa cum Îl înţelegem noi.

(ÎN VIZIUNEA LUI BILL)


Am norocul să mă număr printre aceia care în viaţă au avut parte de această transformare nemaipomenită. Când am intrat pe uşa AA-ului, singur şi disperat, eram dispus să cred tot ce auzeam. Unul dintre lucrurile pe care le-am auzit a fost: „Aceasta ar putea fi ultima ta mahmureală, sau poţi s-o iei de la capăt iar şi iar”. Omul care a spus aceasta o ducea, în mod evident, mult mai bine decât mine. Mi-a plăcut ideea de a mă da bătut şi de atunci am început să trăiesc liber! Inima mea a auzit ceea ce mintea n-ar fi putut auzi niciodată: „Nu-i chiar aşa grav să fii neputincios în faţa alcoolului”. Sunt liber şi sunt recunoscător! >>


Twelve steps to freedom. Start with one.

Cum am fost

Nu puteam sa dorm noaptea.

Adormeam greu.
Ma trezeam in timpul noptii si, neputand sa mai dorm, ma dadeam jos din pat sa beau ceva. Pentru somn! Incercam apoi sa adorm si iar ma trezeam. Iar beam. De data asta pentru ca nu puteam sa dorm, ziceam eu.
Dimineata eram spart ...

Citeste mai departe:

DESPRE MINE


sâmbătă, 14 octombrie 2017

Prevenirea unei recidive

Planul de prevenire a recăderilor 
După ce am aflat că recidiva este un proces și factorii care conduc în mod obișnuit la ea, iata cateva informații cu privire la modul de a crea un plan personal de prevenire a recăderilor. Răspunzând la întrebările puse aici, putem identifica semnele și capcanele care au potențialul de a conduce la recidiva. Sunt cateva repere care se pot adapta în funcție de nevoile fiecaruia.
1. Identificarea motivului pentru care am intrat in recuperare
2. Identificarea posibilelor motive declanșatoare de recidivă
3. Identificarea semnalelor de avertizare
4. Identificarea nevoilor starii de bine
5. Punem planul în aplicare.
Fiecare dintre noi cei aflati în recuperare ar trebui sa avem un plan de prevenire a recăderilor. Alcoolul este viclean, derutant și puternic, iar dacă sperăm să ne menținem abstinenta și sa prevenim o recidiva avem nevoie de o strategie pentru a ne menține în alertă și în condiții de siguranță. Recidiva este un eveniment frecvent care ne ia prin surprindere pe multi dintre noi, în primul an de recuperare. Acest lucru se datorează faptului că cei mai multi dintre noi inca se mai lupta cu acceptarea bolii și cu învațarea unui nou mod de viață. In plus, natura cronică a bolii de dependență și obișnuitele modalități încă distructive cu care ne-am învățat să trăim, ne fac sa fim predispuși să consumam, asta fiind modul nostru instinctiv de a face problemelor vietii. Recuperarea ne cere să ne schimbăm întregul nostru mod de viață - modul în care facem față emoțiilor noastre, modul în care gândim și modul în care ne comportăm. Programul in 12 pasi ne oferă mijloacele și instrumentele necesare pentru a face acest lucru, dar nu este o sarcină ușoară, ci una care necesită timp și grija si efort zilnic.
Avand un plan de prevenire a recăderilor în procesul de recuperare ne ajută să rămânem în alertă. In acest fel, dacă boala noastră încearcă să ne saboteze în a consuma din nou, putem lua măsurile potrivite pentru a ne intoarce la o recuperare solidă. Un plan de prevenire ne ajută să devenim conștienți de semnele de avertizare și a celor care pot declanșa recidiva. Sa fim atenti si sa le luam in seama. Ne ajuta să evitam capcanele care pot provoca o recădere si ne pune la indemana o strategie pe care o putem pune în aplicare în cazul în care incepem sa alunecam catre o recidivă.
Mulți dintre noi au avut poate de suferit o recidiva inainte de a realiza importanta de a avea un plan de prevenire a recăderilor. Ar fi bine să nu așteptăm ca acest lucru să se întâmple. Putem concepe un plan de strategie personal acum pentru a ne asigura că nu cadem victimă unei recidive. Programul in 12 pasi este unul de acțiune. Avem nevoie să luăm anumite măsuri și să punem în aplicare acțiuni sănătoase pentru a ne recupera și de a menține recuperarea noastră. Planul nostru de prevenire a recăderilor este încă o altă acțiune în efortul nostru de a menține recuperarea noastră și de a ne bucura de noul nostru mod de viață.
Si inca o mentiune: ar fi bine sa fie asternut pe hartie!
1. Identificati motivul pentru care ati intrat in recuperare
Înainte de a începe să compuneti planul de prevenire, răspundeți la următoarele întrebări pentru a determina motivul pentru care ati intrat in recuperare. Acest lucru vă va ajuta să recunoasteti importanța abstinentei în viața dvs și vă încurajeaza să puneti în aplicare planul de prevenire, în scopul de a o menține.
1. De ce vreti să va recuperați?
2. Este recuperarea prioritatea numărul unu în viața dvs? Descrieti ce înseamnă asta pentru dvs si pana unde sunteti dispuși să mergeti pentru a va menține abstinenta?
3. Care au fost consecințele dependenței dvs și ce se va întâmpla dacă va intoarceti la consum?
2. Identificati posibilele motive declanșatoare de recidivă
Pentru a dezvolta un plan eficient de prevenire a recăderilor este nevoie sa înțelegeti tiparele dvs. de consum și de a afla ce poate cel mai probabil să vă conducă la o recidivă. Acest lucru vă va ajuta să identificați situațiile cu risc ridicat în ceea ce privește oamenii, locurile și circumstanțele care pot declanșa obsesia și pofta de a bea din nou. Răspundeți la următoarele întrebări pentru a stabili strategia cea mai eficienta pentru evitarea sau rezolvarea acestor situații cu risc ridicat sau elemente declansatoare.
1. In ce locuri ati baut si cu cine? Cum ati putea evita aceste persoane și locuri?
2. În ce momente și în ce situații obisnuiati sa beti? Cum aveti de gând să procedati in cazul unor astfel de momente si situati de mare risc?
3. Cu cine ati baut? Cum ati putea evita aceste persoane cu risc ridicat?
4. Ce activități asociați cu consumul de alcool? Cum se pot evita aceste activități și ce activități alternative sănătoase puteti face pentru a le înlocui?
De exemplu: obiceiul dvs era sa cumparati bautură de langa casa si sa o consumati la sfârșit de săptămână, de obicei, cu vărul dvs la casa lui, ca o modalitate de a trece timpul. Strategia dvs ar putea fi in acest caz să evitati magazinul de bauturi din vecinatate, iar la sfarsitul saptamanii sa mergeti la o intalnire, evitand astfel sa va vedeti cu varul dvs., in schimb va puteti petrece ceva timp cu prietenii din Comunitate.
3- Identificati semnalele de avertizare
Recidiva este un proces care se întâmplă, în general, in 3 faze. Când nu suntem capabili să facem față emoțiilor noastre, când modul nostru de gândire, atitudinile noastre și comportamentele noastre se schimbă și ne întoarcem la vechile noastre tipare de dependență, atunci ne aflăm într-un punct in care credem că nu avem de ales decât să bem. De retinut este faptul ca pana sa ne cumparam bautura, deja am pasit pe calea recidivei de ceva timp, timp în care gândirea și comportamentul nostru s-a schimbat față de viața noastră cu care am inceput sa ne familiarizam in procesul de recuperare. Exact in aceasta perioada, intre schimbarea comportamentului si intinsul mainii dupa pahar, este vital sa punem in aplicare un plan de actiune, folosind instrumente și strategii pentru a reveni la o recuperare solidă.
a) Confruntarea cu emotiile
Dacă ați experimentat deja o recidiva, scrieti 5 exemple specifice cu privire la modul în care incapacitatea de a face față emotiilor a condus la ea. În cazul în care nu ați recidivat, scrieti exemple bazate pe observația dumneavoastră asupra recidivei altcuiva sau pe ce au împartasit la revenirea lor dupa o alunecare. De asemenea, notați modul în care faceti fata emotiilor dvs. la momentul prezent. Este diferit fata de modul în care a fost atunci când simteati ca sunteti intr-o recuperare solidă? Apoi, lângă fiecare exemplu, scrieti instrumentele de recuperare și principiile pe care le puteți aplica pentru a vă reintoarce la un mod sănătos de gandire și la o abstinenta senina in legatura cu emotiile dvs.
De exemplu:
Potential de Recidivă: mă simt copleșit emoțional și am fost în mod constant neliniștit si anxios in legatura cu problemele cu care am avut de a face. În cele din urmă am sa ma dau batut si o sa beau din nou în speranța ca ma voi simti calm și relaxat.
Planul de acțiune: recuperarea este prioritatea mea numărul unu în viață. Nici o altă problemă nu este la fel de importanta și nici una dintre ele nu merită să beau din nou. Ori de câte ori mă simt copleșit sau anxios cu privire la problemele vieții, trebuie să-mi amintesc prioritatea mea în viață și să-mi păstrez concentrarea și energia pe abstinenta pentru următoarele 24 de ore. Ma voi ocupa de alte probleme cat pot eu mai bine și voi lasa rezultatele in grija Puterii mele superioare.
1. -
2. -
3. -
4. -
5. -
b) Modificări în gândire
Dacă ați experimentat deja o recidiva, scrieti 5 exemple specifice felului în care modul de gândire s-a schimbat. În cazul în care nu ați recidivat, scrieti exemple bazate pe observația dvs asupra recidivei altcuiva sau pe ce ati auzit la intalniri din impartasirile celor care au revenit dupa o alunecare. De asemenea, notați cum ar fi posibil sa se schimbe acum modul de gândire, spre deosebire de momentul în care v-ati bucurat de o recuperare bună și solidă. Apoi, lângă fiecare exemplu, scrieti instrumentlee de recuperare și principiile pe care le puteți aplica pentru a vă intoarce la o gândire sănătoasă pentru recuperare.
De exemplu:
Potential de Recidivă: Am început să mă gândesc ca problema mea nu a fost chiar asa de rea si s-a intamplat pentru ca am baut tarie; pot controla și pot consuma doar vin sau bere. Asa ca as putea sa beau ocazional. Dar inainte de a-mi da seama, am sa ajung din nou la votca si alte bauturi spirtoase.
Planul de acțiune: Sufăr de alcoolism si sunt lipsit de putere asupra oricarui tip de alcool. Nu trebuie sa uit acest lucru si sa-l accept cu onestitate maxima fata de mine insumi, in primul rand.
1. -
2. -
3. -
4. -
5. -
      c) Schimbări în atitudine
Scrieti 5 exemple specifice modului în care atitudinile dvs față de recuperare s-au schimbat înainte de ultima recidivă sau observația dvs asupra recidivei altcuiva. De asemenea, notați modul în care atitudinea dvs față de recuperare se poate schimba acum. Apoi, lângă fiecare exemplu, scrieti instrumentele de recuperare și principiile pe care le puteți aplica pentru a vă aduce înapoi la atitudini sănătoase in recuperare.
De exemplu:
Potential de Recidivă: Am început sa nu mai merg la intalniri și atitudinea mea a devenit una care percepe programul ca fiind religios și că problemele mele sunt diferite de ale lor. Cei din Comunitate nu mă pot ajuta și eu ma pot recupera pe cont propriu.
Planul de acțiune: Sufar de o boală care este mult mai puternica decât mine. Nu ma pot baza pe mine pentru a ma recupera și ramane in abstinenta si am nevoie de sprijinul Comunitatii. Voi practica smerenia și voi pastra o minte deschisă, onestitate și dorința de a încerca ceea ce este sugerat.
1. -
2. -
3. -
4. -
5. -
     d) Modificările de comportament
Pe lângă identificarea oricăror modificări în emoțiile dvs, gândire și atitudini, este o idee bună aruncam o privire la comportamente și obiceiuri. Când am fost în recuperare solidă, am renuntat la obiceiurile noastre adictive și am creat o rutina de zi cu zi de recuperare structurată pentru noi înșine. Insa putem aluneca usor înapoi la vechile noastre moduri distructive de trai. Dacă vedeți ca acest lucru se intampla, scrieti 5 exemple specifice modului în care comportamentul și obiceiurile s-au schimbat sau ati observat ceea ce s-a întâmplat cu altcineva care a recidivat. De asemenea, notați modul în care comportamentul și obiceiurile se po t schimba acum, fata de momentul în care erati intr-o recuperare solidă. Apoi, de lângă fiecare exemplu, scrieti instrumentele de recuperare și principiile pe care le puteți aplica pentru a vă aduce înapoi la comportamente si obiceiuri sanatoase pentru recuperare.
De exemplu:
Potential de Recidivă: Am petrecut cea mai mare parte din zi în pat și nu am mers la întâlniri. În schimb, am început sa reiau legatura cu prietenii mei cu care beam.
Planul de acțiune: Trebuie să evit situațiile cu risc ridicat și oamenii, locurile și situațiile care declanșează pofta de a bea din nou. Ședințele sunt la fel ca medicamentele împotriva bolii mele de dependenta. Trebuie să participe la ele dacă doresc să-mi mențin abstinenta.
1. -
2. -
3. -
4. -
5. -
4- Identificati nevoile starii de bine/bunăstării
O parte a procesului nostru de recuperare este de a avea grijă de nevoile sanatatii noastre fizice si psihologice. Când am consumat, am abandonat toate nevoile noastre, cu excepția nevoii de a bea! Unii dintre noi am dezvoltat alte boli ca urmare a abuzului de alcool. Acum, că suntem în recuperare și dorim sa ne mentinem abstinenta, avem nevoiesa avem grijă de orice alte boli am putea avea. Altfel, am putea sa ne intoarcem la alcool, ca singurul remediu pentru problemele noastre mentale sau fizice.
A - Nevoi medicale 
În procesul de recuperare am putea sa suferim si de alte boli asupra carora trebuie să acționăm matur și responsabil. Acest lucru înseamnă a merge la medic si a obtine un tratament, inclusiv de a lua medicamente prescrie în cazul în care boala noastră o cere. Daca ne ingrijim sanatatea este mai puțin probabil sa ne intoarcem la consum ca mod de a face față simptomelor altor boli de care am putea suferi.
Răspundeți la următoarele întrebări pentru a afla dacă sunt satisfacute nevoile dvs medicale. Apoi scrieti lângă fiecare răspuns acțiunile pe care trebuie să le intreprindeti în recuperare pentru a avea grijă de problemele medicale.
1. Ați facut un temeinic control medical?
2. Urmati tratamentul corect in cazul in care suferiti de o boala?
3. Respectati indicatiile medicului pentru medicamentele prescrise?
4. Sunteți conștient de efectele bolii asupra mintii si corpului dvs si cum ai grija de tine cand esti bolnav?
B - Nevoi fizice
Lipsa de ingrijire pentru nevoile noastre fizice in recuperare poate modifica chimia corpului nostru și ne face vulnerabili la o recidiva. Având grijă de nevoile noastre fizice in recuperare nu numai ca demonstreaza respect pentru noi înșine, ci asigură și menținerea abstinentei.
Răspundeți la următoarele întrebări pentru a afla dacă nevoile dvs fizice sunt satisfacute. Apoi scrieti lângă fiecare răspuns acțiunile pe care trebuie să le luati în recuperare pentru a avea grijă de nevoile dvs fizice.
1. Mâncati într-un mod sănătos?
2. Aveti obiceiuri de somn regulat?
3. Vă odihniți când vă simțiți obosit?
4. Faceti exercitii fizice?
C - Nevoi psihologice 
Unii dintre noi suferă de boli psihice la care trebuie sa fim atenti in procesul de recuperare. Imposibilitatea de a avea grijă de problemele noastre psihologice ne poate indeparta de program și rezultatul ar putea fi o recidivă.
Răspundeți la următoarele întrebări pentru a afla dacă nevoile dvs psihologice sunt satisfacute. Apoi scrieti lângă fiecare răspuns acțiunile pe care trebuie să le luati în recuperare pentru a avea grijă de nevoile psihologice.
1. Suferiți de vreo boala psihica sau aveti probleme psihice, cum ar fi depresia, tulburarea bipolară, etc?
2. Ați consultat un medic sau un psihiatru pentru a fi diagnosticati in acest sens?
3. luati medicamentele prescrise sub supraveghere?
4. Ați căutat alte mijloace de sprijin pentru a vă ajuta cu problemele psihologice non dependenta? Unde puteți merge pentru a găsi sprijin pentru astfel de probleme?
D - Nevoi sociale 
Plictisul și izolarea au fost identificate în mod constant ca factori care contribuie la o recidiva. Pentru a ne menține recuperarea dorim să ne simtim bine și sănse bucuream de noua noastră viață. Acest lucru este, la urma urmei, motivul pentru care ne-am decis să devenim abstinenti! Viața noastră în procesul de recuperare trebuie să fie echilibrata, cu o măsura egala a lucrului la program, participarea la intalniri și a vieții noastre sociale. Dacă vom merge la extreme sau negam noua libertatea și darurile pe care le oferă programul nostru, mai devreme sau mai târziu, am putea crede că recuperarea este plictisitoare și sa revenim la consum sub iluzia de a ne distra.
Răspundeți la următoarele întrebări pentru a va asigura ca viața în recuperare este distractiva și merită.
1. Dozati in măsuri egale lucrul la program, participarea la Comunitate și viata sociala?
2. Va permiteti sa va distrati si sa va bucurati de viața în recuperare?
3. Scrieti 5 activități care sunt distractive sau vă fac sa va simtiti bine și includeti-le în viața dvs de recuperare.
5- Puneti în acțiune planul
Odată ce ați terminat de raspuns la întrebările de mai sus și ati elaborat planului dvs., acum este timpul să-l puneti în acțiune. Este posibil să doriți să faceți următoarele pentru a consolida strategia de prevenire a recăderilor:
1. Examinați planul de prevenire cu sponsorul sau un prieten bun in recuperare. Rugați-i să împărtășească experiențele lor in ceea ce priveste instrumentele pe care le folosesc și ceea ce  i-a ajutat să-si mențină abstinenta. Apoi adăugați aceste idei la planul dvs de prevenire în cazul în care vi se potrivesc.
2. Dati-le o copie a planului de prevenire lor sau chiar membrilor familiei care va sprijină in recuperare. De multe ori membrii familiei sunt primii oameni care observa că alunecam catre o recidivă. Apoi cereți-le să acționeze în calitate de "îngeri păzitori". Ei vă pot aminti de acțiunile pe care le-ati promis să le luați dacă începeți să vă indepartati de la calea recuperarii. Spuneti-le că nu veti fi ofensat și că aveți nevoie de feedback-ul și de memento-urile lor oneste pentru entinerea abstinentei.
3. Din când în când reveniti la planul de prevenire pentru a vă reaminti unele lucruri asupra carora trebuie să fiti în alertă în recuperare. Amintiti-vă de semnele de avertizare care pot declanșa și de situațiile de risc ridicat, astfel încât să le puteți evita sau sa luati măsuri de recuperare pentru a le combate. Alcoolismul este viclean, derutant și puternic, v-ar putea întoarce în mod inconștient sau din neatenție la tiparele vechi, pentru ca acestea au fost modul nostru natural și obișnuit de a trăi pentru o lungă perioadă de timp. Revedeti planul de prevenire de fiecare dată cand credeti ca este nevoie pentru a fi in alerta in legatura cu modul în care faceti fata sentimentelor sau cu revenirea gândirii, atitudinilor și comportamentelor adictive.
4. În cele din urmă, și cel mai important, luati măsurile precizate în planul dvs, dacă sunteti în derivă si reveniti la vechile moduri de a trai. Amintiți-vă că aveți un program de acțiune astăzi. Pentru a preveni o recidiva trebuie să utilizați setul de instrumente și mijloacele de sprijin din partea Comunitatii pentru a va asigura menținerea abstinentei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu