BLOGUL LUI

Stefan -

MINDFUL ADDICT

MESAJE DE RECUPERARE

Parerile exprimate pe acest blog sunt personale si nu implica in niciun fel Comunitatea AA.

.

.

.

MESAJ:


INTRAND INTR-O NOUA DIMENSIUNE

<< În ultimele stadii ale alcoolismului, voinţa de a rezista ne-a părăsit. Cu toate acestea, când recu­noaştem că am fost învinşi cu desăvârşire şi suntem gata să încercăm principiile AA, obsesia ne pără­seşte şi pătrundem într-o nouă dimensiune – liber­tatea sub tutela lui Dumnezeu, aşa cum Îl înţelegem noi.

(ÎN VIZIUNEA LUI BILL)


Am norocul să mă număr printre aceia care în viaţă au avut parte de această transformare nemaipomenită. Când am intrat pe uşa AA-ului, singur şi disperat, eram dispus să cred tot ce auzeam. Unul dintre lucrurile pe care le-am auzit a fost: „Aceasta ar putea fi ultima ta mahmureală, sau poţi s-o iei de la capăt iar şi iar”. Omul care a spus aceasta o ducea, în mod evident, mult mai bine decât mine. Mi-a plăcut ideea de a mă da bătut şi de atunci am început să trăiesc liber! Inima mea a auzit ceea ce mintea n-ar fi putut auzi niciodată: „Nu-i chiar aşa grav să fii neputincios în faţa alcoolului”. Sunt liber şi sunt recunoscător! >>


Twelve steps to freedom. Start with one.

Cum am fost

Nu puteam sa dorm noaptea.

Adormeam greu.
Ma trezeam in timpul noptii si, neputand sa mai dorm, ma dadeam jos din pat sa beau ceva. Pentru somn! Incercam apoi sa adorm si iar ma trezeam. Iar beam. De data asta pentru ca nu puteam sa dorm, ziceam eu.
Dimineata eram spart ...

Citeste mai departe:

DESPRE MINE


vineri, 18 ianuarie 2019

SUGESTII PENTRU CONCEPEREA PLANUL DE PREVENIRE - partea 2

3- Identificarea semnalelor de avertizare

Recidiva este un proces care se întâmplă, în general, in 3 faze. Când nu suntem capabili să facem față emoțiilor noastre, când modul nostru de gândire, atitudinile noastre și comportamentele noastre se schimbă și ne întoarcem la vechile noastre tipare de dependență, atunci ne aflăm într-un punct in care credem că nu avem de ales decât să bem. De retinut este faptul ca pana sa ne cumparam bautura, deja am pasit pe calea recidivei de ceva timp, timp în care gândirea și comportamentul nostru s-a schimbat față de viața noastră cu care am inceput sa ne familiarizam in procesul de recuperare. Exact in aceasta perioada intre schimbarea comportamentului si intinsul mainii dupa pahar este vital sa punem in aplicare un plan de actiune, folosind instrumente și strategii pentru a reveni la o recuperare solidă.

a) Confruntarea cu emotiile
...

    b) Modificări în gândire

Dacă ați experimentat deja o recidiva, scrieti 5 exemple specifice felului în care modul de gândire s-a schimbat. În cazul în care nu ați recidivat, scrieti exemple bazate pe observația dvs asupra recidivei altcuiva sau pe ce ati auzit la intalniri din impartasirile celor care au revenit dupa o alunecare. De asemenea, notați cum ar fi posibil sa se schimbe acum modul de gândire, spre deosebire de momentul în care v-ati bucurat de o recuperare bună și solidă. Apoi, lângă fiecare exemplu, scrieti instrumentlee de recuperare și principiile pe care le puteți aplica pentru a vă intoarce la o gândire sănătoasă pentru recuperare.
De exemplu:
Potential de Recidivă: Am început să mă gândesc ca problema mea nu a fost chiar asa de rea si s-a intamplat pentru ca am baut tarie; pot controla și pot consuma doar vin sau bere. Asa ca as putea sa beau ocazional. Dar inainte de a-mi da seama, am sa ajung din nou la votca si alte bauturi spirtoase.
Planul de acțiune: Sufăr de alcoolism si sunt lipsit de putere asupra oricarui tip de alcool. Nu trebuie sa uit acest lucru si sa-l accept cu onestitate maxima fata de mine insumi, in primul rand.
1. -
2. -
3. -
4. -
5. -

      c) Schimbări în atitudine

Scrieti 5 exemple specifice modului în care atitudinile dvs față de recuperare s-au schimbat înainte de ultima recidivă sau observația dvs asupra recidivei altcuiva. De asemenea, notați modul în care atitudinea dvs față de recuperare se poate schimba acum. Apoi, lângă fiecare exemplu, scrieti instrumentele de recuperare și principiile pe care le puteți aplica pentru a vă aduce înapoi la atitudini sănătoase in recuperare.
De exemplu:
Potential de Recidivă: Am început sa nu mai merg la intalniri și atitudinea mea a devenit una care percepe programul ca fiind religios și că problemele mele sunt diferite de ale lor. Cei din Comunitate nu mă pot ajuta și eu ma pot recupera pe cont propriu.
Planul de acțiune: Sufar de o boală care este mult mai puternica decât mine. Nu ma pot baza pe mine pentru a ma recupera și ramane in abstinenta si am nevoie de sprijinul Comunitatii. Voi practica smerenia și voi pastra o minte deschisă, onestitate și dorința de a încerca ceea ce este sugerat.
1. -
2. -
3. -
4. -
5. -

     d) Modificările de comportament

Pe lângă identificarea oricăror modificări în emoțiile dvs, gândire și atitudini, este o idee bună aruncam o privire la comportamente și obiceiuri. Când am fost în recuperare solidă, am renuntat la obiceiurile noastre adictive și am creat o rutina de zi cu zi de recuperare structurată pentru noi înșine. Insa putem aluneca usor înapoi la vechile noastre moduri distructive de trai. Dacă vedeți ca acest lucru se intampla, scrieti 5 exemple specifice modului în care comportamentul și obiceiurile s-au schimbat sau ati observat ceea ce s-a întâmplat cu altcineva care a recidivat. De asemenea, notați modul în care comportamentul și obiceiurile se po t schimba acum, fata de momentul în care erati intr-o recuperare solidă. Apoi, de lângă fiecare exemplu, scrieti instrumentele de recuperare și principiile pe care le puteți aplica pentru a vă aduce înapoi la comportamente si obiceiuri sanatoase pentru recuperare.
De exemplu:
Potential de Recidivă: Am petrecut cea mai mare parte din zi în pat și nu am mers la întâlniri. În schimb, am început sa reiau legatura cu prietenii mei cu care beam.
Planul de acțiune: Trebuie să evit situațiile cu risc ridicat și oamenii, locurile și situațiile care declanșează pofta de a bea din nou. Ședințele sunt la fel ca medicamentele împotriva bolii mele de dependenta. Trebuie să participe la ele dacă doresc să-mi mențin abstinenta.
1. -
2. -
3. -
4. -

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu