BLOGUL LUI

Stefan -

MINDFUL ADDICT

MESAJE DE RECUPERARE

Parerile exprimate pe acest blog sunt personale si nu implica in niciun fel Comunitatea AA.

.

.

.

MESAJ:


INTRAND INTR-O NOUA DIMENSIUNE

<< În ultimele stadii ale alcoolismului, voinţa de a rezista ne-a părăsit. Cu toate acestea, când recu­noaştem că am fost învinşi cu desăvârşire şi suntem gata să încercăm principiile AA, obsesia ne pără­seşte şi pătrundem într-o nouă dimensiune – liber­tatea sub tutela lui Dumnezeu, aşa cum Îl înţelegem noi.

(ÎN VIZIUNEA LUI BILL)


Am norocul să mă număr printre aceia care în viaţă au avut parte de această transformare nemaipomenită. Când am intrat pe uşa AA-ului, singur şi disperat, eram dispus să cred tot ce auzeam. Unul dintre lucrurile pe care le-am auzit a fost: „Aceasta ar putea fi ultima ta mahmureală, sau poţi s-o iei de la capăt iar şi iar”. Omul care a spus aceasta o ducea, în mod evident, mult mai bine decât mine. Mi-a plăcut ideea de a mă da bătut şi de atunci am început să trăiesc liber! Inima mea a auzit ceea ce mintea n-ar fi putut auzi niciodată: „Nu-i chiar aşa grav să fii neputincios în faţa alcoolului”. Sunt liber şi sunt recunoscător! >>


Twelve steps to freedom. Start with one.

Cum am fost

Nu puteam sa dorm noaptea.

Adormeam greu.
Ma trezeam in timpul noptii si, neputand sa mai dorm, ma dadeam jos din pat sa beau ceva. Pentru somn! Incercam apoi sa adorm si iar ma trezeam. Iar beam. De data asta pentru ca nu puteam sa dorm, ziceam eu.
Dimineata eram spart ...

Citeste mai departe:

DESPRE MINE


vineri, 22 februarie 2019

Gânduri despre credinta

Cand Îl rog pe Dumnezeu sa-mi indeplineasca o dorinta sau sa se intample ceva anume sunt doua variante:
- fie imi asculta dorinta si o indeplineste
- fie imi asculta dorinta si nu o indeplineste
(oricum nu am nicio indoiala ca nu m-ar asculta!)
In varianta a doua, ma gandesc ca probabil nu aveam nevoie de ceea ce imi doream sau ca daca obtineam ceea ce doream nu ar fi fost bine pentru mine si ca lucrurile se intampla asa cum trebuie sa se intample, desi eu nu am cum sa inteleg asta acum când se întâmplă. 
In felul acesta RAMAN in credinta, predare, acceptare.
In prima varianta, in care dorinta imi este indeplinita, sunt multumit, dar nu las lucrurile asa, ca si cum mi s-ar fi cuvenit. Vad in asta un semn al iubirii si grijii Lui pentru mine si sunt recunoscator.
In felul acesta imi INTARESC credinta.
O subvarianta ar fi sa-mi indeplineasca dorinta, dar nu cum vreau eu, lucru care ar putea sa nu ma faca sa ma simt bine. Constientizez in acest caz, de cele mai multe ori, ca de fapt dorinta mi-a fost indeplinita asa cum am formulat-onumai ca eu am formulat-o incorect sau incomplet, ceea ce ma face sa fiu mai atent la ce Îi cer si cum Îi cer.
Uneori se intampla sa imi dea El fara sa Îi cer. Cand este de bine sunt recunoscator ca face pentru mine ceea ce eu nu as putea face; cand nu, sunt recunoscator pentru inca o lectie din care am de invatat.

Stefan

P.S.: NU UITA SA TE BUCURI DE VIATA  



marți, 19 februarie 2019

Any lengths

"A fi dispus să merg pana in panzele albe" înseamnă că nu este nimic ce nu voi face pentru a ma recupera, nu este nimic ce nu voi face pentru abstinenta mea.

Nu este nimic ce nu voi scrie despre inventarul meu personal.

Nu este nimic ce nu voi admite si marturisi unei alte persoane din cauza rușinii sau jenei pe care o am.
Nu este nimeni fata de care nu voi incerca sa fac reparatii.
Nu este nicio parte din mine - încăpățânare, mândrie, ego - care sa ma împiedice sa am credință în Dumnezeu și sa cred ca pot reusi fără ajutorul Lui.
Nu este nici un sentiment sau gând, indiferent de cât de oribil, negru sau puternic ar fi, care sa ma împiedice sa fac ceea ce trebuie facut. 
Nu este nimic pe care sa las sa ma mai conduca la mila de sine.
Nu este nimic care sa ma faca sa las egoismul meu sa ma impiedice sa ma dezvolt  si sa fac ceea ce trebuie sa fac pentru a-mi menține sănătatea spirituală.


duminică, 17 februarie 2019

Un gand

Intensitatea si frecventa gandurilor negative este invers proportionala cu intensitatea si frecventa cu care lucrez programul.
Am dobandit un nou mod de gandire, dar mintea adictiva a ramas aceeasi.

joi, 14 februarie 2019

Norișorul roz

Fenomenul norisorului roz este comun în rândul alcoolicilor care ajung într-un loc mental de euforie la inceputul abstinenetei lor. Norul roz este atunci cand totul pare peste masura de perfect și pozitiv . Alcoolicul proaspat recuperat pluteste deasupra realitatii, crezând că a invins demonul în timp record. Dar e prematur. Fără o bază solidă, fara o intelegere a faptului ca urmeaza o munca asidua cu sine, fara constientizarea faptului ca vor exista obstacole inevitabile în fața, alcoolicul care pluteste pe norisorul roz este foarte vulnerabil la recidiva.

miercuri, 13 februarie 2019

o putere mai mare decat mine

Nu-mi pun prea tare intrebarea daca exista sau nu Dumnezeu. 

Raul care mi s-a intamplat mi l-am facut singur. Tot raul a venit din ego. Toate defectele de caracter sunt produsul egoului personal pus pe treaba. Cand egoul este prins in invidie, manie, mandrie, ura, desfrau, lacomie, el aduce neliniste si nemultumire. Calea egoului este calea placerii si a durerii. Cand nu gasesc placerea - ceea ce se intampla in mod inevitabil - devin furios, deprimat si nerealizat.

Egoul EXISTA in mod cert. Ce fac cu el?
Cand privesc totul dintr-o perspectiva divina, transced egoul. Asta este punctul esential al evolutiei spirituale. Sa-mi traiesc experienta ca fiinta spirituala. Daca as face asta permanent as avea o minte linistita.

Nu ma mai lupt cu mine insumi. Nu ma mai opun, nu ma mai incrancenez.
Il las pe Dumnezeu sa intre in mine, ma abandonez Lui pe de-a-ntregul.

A te preda, a-ti lasa vointa si viata in grija unei Puteri Superioare, inseamna a-ti abandona egoul; a abandona gandurile. Pentru o minte linistita. Pentru a simti prezenta divina launtrica pe care o putem numi Dumnezeu.

                     

luni, 11 februarie 2019

altfel

Ma straduiesc, de fiecare data cand am o stare proasta, cand ma simt dezamagit, deznadajduit etc in legatura cu situatii, persoane, chiar cu mine insumi, sa schimb gandul, pentru ca, la urma urmei, nu toate astea ma aduc in starea proasta, ci gandul despre ele.

Mi-aduc aminte de cat de iritat eram, la inceputul abstinentei mele, de ideea de a schimba gandul cand acesta este negativ. Citeam despre asta in cartea lui Dyer "Zonele tale eronate" unde zicea: << Nefericirea ti-o provoci singur, in urma gandurilor despre anumite lucruri sau persoane din viata ta. Cineva care vrea sa devina liber si sanatos trebuie sa gandeasca altfel. O data ce devii capabil sa-ti schimbi gandurile, vor incepe sa apara noile sentimente si astfel vei fi facut primul pas pe drumul spre libertatea personala. >> si ma enervam. Usor de zis, greu de facut. Vroiam sa fiu liber si sanatos! Dar multi ani ma chinuisem sa ies din scenaritele mintii mele, fara sa reusesc. Dyer imi zice ca sunt responsabil pentru ceea ce simt. Ca simt ceea ce gandesc si ca pot invata sa gandesc altfel despre orice, daca ma hotarasc sa o fac. Si toata cartea (ca multe alte carti de genul, pe care le-am citit inainte si dupa intrarea in recuperare) iti spune ce sa faci. Dar am invatat ca invatatul nu este suficient. Punerea in aplicare produce schimbarea, nu cunostintele. Si ca sa pun in aplicare a trebuit sa mi se potriveasca, sa rezonez cu ceea ce invat. Nu spun ca nu mi-au fost de folos cartile de dezvoltare personala, dar indemnurile de tipul "Elibereaza gigantul din tine""Nimic nu e imposibil""Nu ai limite"nu au functionat pentru mine. Pentru mine a functionat Programul in 12 Pasi. Pe care l-am repetat si repetat pana a facut parte in mod natural din viata mea.

Gandul nu poate persista cand am ceva de facut. Iar ceva de facut poate fi fie o activitate din programul pe care mi-l fac zilnic, fie o activitate neprevazuta, dar care stiu ca imi face bine, fie mersul la o intalnire sau, daca nu este niciuna in acel moment, sa dau un telefon.


 Stefan


P.S.: NU UITA SA TE BUCURI DE VIATA!


duminică, 10 februarie 2019

stinking thinking

bad way of thinking, that makes you believe you will fail, that badthings will happen to you, or that you are not a very good person
O tema propusa de curand la grup a fost "Cum aplicam principiile AA in viata de zi cu zi". 
Si pentru ca zilele acestea m-am confruntat cu situatii de viata care au condus la ganduri, nu tocmai pozitive, am realizat cum fac eu, cum ma straduiesc, sa trec prin ganduri apasatoare, resentimentare, neconfortabile etc, cum negociez eu cu dialogul meu interior care devine negativ in astfel de situatii de viata:
1 - nu stau prea mult in gandul respectiv. Constientizez ca imi face rau si eu nu mai vreau sa imi fac rau singur.
2 - pentru asta in primul rand nu il cred. Imi spun ca realitatea asa cum o vad eu in acel moment incarcat emotional s-ar putea sa difere de ce este adevar.
3 - cer iertare Puterii superioare pentru pacatul gandului meu si il rog sa imi dea ganduri bune, de la El, pentru ca ale mele put!
4 - imi arat recunostinta pentru ce am
5 - folosesc sloganul "trece si asta".


                                                         Stefan

P.S.: NU UITA SA TE BUCURI DE VIATA

... si navigand pe google despre "stinking thinking" iata ce am gasit:

Gândirea "împuțităpoate include idei negative, cum ar fi:
* Resentimente fata de alte persoane
* Amărăciune despre trecut
* Egocentrism
* A da vina pe alte persoane
* Senzație de superitate fata de ceilalti
Senzație de inferioritate fata de ceilalti
* Grandoare
* Reavointa față de străini
* Concentrarea pe greșelile altor persoane
* Vizualizarea lumii în alb-negru
* A fi excesiv de pesimist
* Bucurie cand alte persoane nu reușesc
* Exagerari
Inconsecventa
* Atribuirea de motive negative pentru acțiunile altora.

Pericolele gândirii "puturoase"
Acest model de gândire poate fi periculos, deoarece:
* înseamnă, de obicei, că oamenii cauta în afara sursa problemelor lor, când de fapt vinovatul real este ei înșuși. Si cand oamenii cauta în locul greșit, înseamnă că vor fi în imposibilitatea de a găsi ceea ce caută.
* înseamnă că viața li se pare nesatisfăcătoare. Gândurile sunt ca o hrana. Te hranesti prost, sfarsesti prost! 
* la inceputul recuperarii poate conduce la recadere. Chiar dacă nu se ajunge la recadere, poate afecta recuperarea - sindromul betiei uscate.
* duce la conflicte și împiedică conectarea cu alte persoane. Singurătatea poate fi sursa de nefericire și poate duce cu ușurință la depresie. Negativitatea face dificilă prietenia: atât a face prieteni, cat și a fi un prieten bun.
* conduce la mai mult stres în viața. Cea mai mică problemă devine uriasa si poate fi insotita de multa suferință personală.

Cum se poate evita gândirea "imputita"
O serie de acțiuni pot fi facute în cazul în care dorim să evitam acest mod de gândire:
* Una dintre principalele dificultăți cu acest tip de gândire este că oamenii aluneca în ea fără să realizeze. Prin urmare, este necesar să constientizam ce gandim pentru a observa orice tipar persistent de gândire negativă.
* O metodă foarte bună pentru a ajuta oamenii să devină mai conștienți de gândurile lor este prin meditație - analiza practică. (Mindfulness poate fi o tehnică care permite să avem o mai mare conștientizare a procesului gandirii.)
* Mentinerea unui jurnal este utilă, deoarece aceasta înseamnă că individul poate pune gândurile pe hârtie. Putem fi șocati sa vedem cât de mult negativism există în interiorul mintii noaste când vedem scris pe hârtie.
* Recunoștința și gândirea pozitivă reprezintă o modalitate eficientă de a contrabalansa un exces de gândire negativă.
* La inceputul recuperarii ar trebui să cautam ajutor în cazul în care ne simtim în mod constant negativ. Acesta este adesea un semn că ceva se întâmplă greșit, iar dacă nu se iau măsuri s-ar putea ajunge la recidiva.



Stinking Thinking - AlcoholRehab.com


joi, 7 februarie 2019

Intre trecut si viitor ... este prezentul!

Pendulam intre doua concepte (extreme!) de viata care apar ca niste clisee: sa traiesti ca si cum fiecare zi este ultima zi sau sa traiesti ca si cum fiecare zi este prima zi.
Primul exclude viitorul care inseamna speranta, dar si griji.
Al doilea exclude trecutul care inseamna experiente traite, dar si regrete.
Primul este motivant in sensul ca te determina sa faci lucruri si sa le duci pana la capat.
Al doilea este motivant in sensul ca poti sa o iei din nou de la capat in orice punct al vietii te-ai afla. ("Nimeni nu se poate intoarce in timp și să porneasca un altfel de inceputdar oricine poate porni azi și să facă un altfel de final.")

Eu personal merg pe a trai in intervalul zilei prezente si fiecare zi la rândul ei si asta pentru mine inseamna "Every day is day one".

***

Ideal ar fi probabil (vezi gluma cu: "Ce preferi? Batran si bogat sau tanar si sarac?", Raspuns: "... mai bine tanar si bogat!") ca azi sa fie prima zi din restul vietii tale, dar traieste-o ca si cum ar fi ultima.


 Stefan
P.S.: NU UITA SA TE BUCURI DE VIATA

miercuri, 6 februarie 2019

Mai am de pierdut?!

As putea fi intrebat de ce mai merg la intalniri dupa atata vreme si imi pierd timpul cu ele, in loc sa-mi vad de lucrurile cu adevarat  importante din viata mea, cum ar fi familia, serviciul, casa, sa petrec timp pentru mine etc.

As putea raspunde ca sunt inca bolnav, ca intalnirile sunt 'medicamentul' pentru boala pe care o am, ca tratamentul este recuperarea continua, ca, peste toate, eu pun abstinenta pe primul loc.

Daca nu fac asta, inseamna ca mai am de pierdut. Stii ce?! Exact ceea ce pun inaintea abstinentei, poate familia, serviciul, casa, timpul pentru mine ...

marți, 5 februarie 2019

Tratarea neputintei



Ne place să ne facem planuri, dar când lucrurile nu merg aşa cum am plănuit, simţim ca am scăpat totul de sub control?
Ne întrebam daca chiar suntem vreodată în control? Fie in viaţa, fie in evenimente si situatii, fie cu ceilalti, fie cu noi insine sau e doar o mare iluzie?
Dacă ne-am opri din incercarea de a forta să se întâmple, de a face lucrurile perfect, de a crede ca stim noi modul în care acestea ar trebui să fie, de a calcula totul?
Ce ar fi dacă pur şi simplu ne-am preda la ceea ce este, daca am accepta ca totul este perfect exact asa cum este menit sa fie? Cum ne-am simţi? Sa ne oprim din a ne mai opune, sa renuntam la toate aşteptările. Ei, cum ar fi?


luni, 4 februarie 2019

Admitere, predare, acceptare

Primul pas are două parti distincte, dar legate intrinsec. "Am admis ca eram neputinciosi in fata alcoolului" și "nu mai eram stapani pe viata noastra". Pentru a se stinge complet apetitul pentru consumul distructiv, ambele parti trebuie să fie însusite în întregime.

Pasul 1, partea 1:"Am admis ca eram neputinciosi in fata alcoolului"
Cuvântul "admis" (preferat cuvântului "acceptat") nu este folosit intamplator. El deschide procesul de recuperare in 12 pasi si are sensul mai degraba de "recunosc", decat de "accept".  Acceptarea, care este un proces si nu un eveniment, urmează în mod normal admiterii. Acceptarea necesită o admitere liber consimtita.
În deschiderea cărții sale Doisprezece Pași și Doisprezece Tradiții, Bill Wilson noteaza că puțini dintre noi au vrut să "admitem că paharul ne-a pervertit mintea" într-o obsesie pentru băut distructivă. Acceptarea unei "minti deformate" și admiterea nebuniei alcoolice nu este de loc usoara pentru majoritatea dintre noi.
De fapt, pentru cei mai mulți dintre noi, este nevoie de timp pentru a admite mai intai, apoi a intelege și mai apoi a accepta ca alcoolismul nostru netratat este o "slăbiciune devastatoare", cu consecințe enorme, inevitabile, care pune viața în pericol în cele din urmă. În timpul acestei tranziții de la admitere la acceptare, asa cum Bill Wilson din nou atrage atenția, abstinenta, daca exista vreuna!, va fi precara.
Din păcate pentru cei care nu reușesc să se predea pe deplin si sa accepte ca alcoolul i-a condus catre o boala cronica, progresiva, incurabila, raman intr-o stare de abstinenta precară, mai bine cunoscuta sub numele de sindromul betiei uscate, care poate dura luni sau chiar ani. În abstinență, aceste suflete nefericite sunt agitate, iritabile și nemulțumite, pline de frustrare, mânie si resentimente, in AA fiind expresia 'stark raving sober'.
Pasii 4 si 5 ajuta la intelegerea pasului 1
În conformitate cu tradiția 3, calitatea de membru în Alcoolicii Anonimi cere "dorința de a se opri din baut", sau spus altfel, acceptarea condiției noastre alcoolice. Dar pentru mulți dintre noi dorința de a ne opri de băut, mai degrabă decât dorința de a evita consecințele consumului de alcool, nu apare decât după ce am terminat pașii 4 si 5.
Abia atunci luam o pauza si reflectam înainte de a ne angaja în pasul 6. În timpul acestei pauze mulți dintre noi ne dăm seama că, chiar și după ce am ajuns să credem într-o putere superioara noua și am luat decizia de a ne lasa vointa si viata in acea putere superioara, dorința onesta de a fi abstinent, pur și simplu pentru virtutea de a fi abstinenti, nu a aparut încă.
După curatarea spirituală internă de la pasii 4 si 5, mulți nou-veniți continuă să întâmpine dificultăți în a accepta alcoolismul, dar incep sa realizeze ca adevarata cauza principala a consumului de alcool distructiv este mai profunda decât gândirea de suprafață. Nou-veniții încep să înțeleagă ca bautul compulsiv este un simptom al mintii intortocheate si al caracterului deformat. Asta explica abuzul distructiv, în ciuda unei istorii de consecințe oribile.
Conceptul "a bea inseamna a muri," pentru mulți dintre noi, nu il 'digeram' pana ce el nu se manifestă mai degrabă din inima, decât din minte. Odată ce apare o predare profundă la incapacitatea de a bea, nou-veniții tind să simtă o ușurare incredibilă. Dorința de a bea se evapora.
In concluzie, revenind la pasul 1, de ce cineva care este abstinent și aparent dedicat AA încă suferă de dorința persistentă de a bea si rămâne agitat, iritabil și nemulțumit? 
Răspunsul se află în cea de a doua parte a pasului 1 - acceptarea ca nu atat alcoolul, cat boala a pus stapanire pe viata noastra! 
... si pentru a putea gestiona aceasta boala a alcoolismului este nevoie sa urmam cei 12 pasi de recuperare.


Previzualizați



Bunavointa


Bunavointa nu înseamnă "a vrea să".
Inseamna "a fi dispus sa".
Dar si cu aceasta perceptie am fost confuz la inceput.
M-am gândit că a fi dispus să fac ceva insemna să vreau să-l fac.
În cele din urmă am descoperit că nu e chiar asa. 
De fapt, "a fi dispus" pentru mine inseamna adesea sa fac (sau cel puțin să ma straduiesc să fac) ceea ce nu vreau să fac  (si uneori si invers: sa nu fac ceea ce vreau sa fac!).