BLOGUL LUI

Stefan -

MINDFUL ADDICT

MESAJE DE RECUPERARE

Parerile exprimate pe acest blog sunt personale si nu implica in niciun fel Comunitatea AA.

.

.

.

MESAJ:


INTRAND INTR-O NOUA DIMENSIUNE

<< În ultimele stadii ale alcoolismului, voinţa de a rezista ne-a părăsit. Cu toate acestea, când recu­noaştem că am fost învinşi cu desăvârşire şi suntem gata să încercăm principiile AA, obsesia ne pără­seşte şi pătrundem într-o nouă dimensiune – liber­tatea sub tutela lui Dumnezeu, aşa cum Îl înţelegem noi.

(ÎN VIZIUNEA LUI BILL)


Am norocul să mă număr printre aceia care în viaţă au avut parte de această transformare nemaipomenită. Când am intrat pe uşa AA-ului, singur şi disperat, eram dispus să cred tot ce auzeam. Unul dintre lucrurile pe care le-am auzit a fost: „Aceasta ar putea fi ultima ta mahmureală, sau poţi s-o iei de la capăt iar şi iar”. Omul care a spus aceasta o ducea, în mod evident, mult mai bine decât mine. Mi-a plăcut ideea de a mă da bătut şi de atunci am început să trăiesc liber! Inima mea a auzit ceea ce mintea n-ar fi putut auzi niciodată: „Nu-i chiar aşa grav să fii neputincios în faţa alcoolului”. Sunt liber şi sunt recunoscător! >>


Twelve steps to freedom. Start with one.

Cum am fost

Nu puteam sa dorm noaptea.

Adormeam greu.
Ma trezeam in timpul noptii si, neputand sa mai dorm, ma dadeam jos din pat sa beau ceva. Pentru somn! Incercam apoi sa adorm si iar ma trezeam. Iar beam. De data asta pentru ca nu puteam sa dorm, ziceam eu.
Dimineata eram spart ...

Citeste mai departe:

DESPRE MINE


duminică, 10 februarie 2019

stinking thinking

bad way of thinking, that makes you believe you will fail, that badthings will happen to you, or that you are not a very good person
O tema propusa de curand la grup a fost "Cum aplicam principiile AA in viata de zi cu zi". 
Si pentru ca zilele acestea m-am confruntat cu situatii de viata care au condus la ganduri, nu tocmai pozitive, am realizat cum fac eu, cum ma straduiesc, sa trec prin ganduri apasatoare, resentimentare, neconfortabile etc, cum negociez eu cu dialogul meu interior care devine negativ in astfel de situatii de viata:
1 - nu stau prea mult in gandul respectiv. Constientizez ca imi face rau si eu nu mai vreau sa imi fac rau singur.
2 - pentru asta in primul rand nu il cred. Imi spun ca realitatea asa cum o vad eu in acel moment incarcat emotional s-ar putea sa difere de ce este adevar.
3 - cer iertare Puterii superioare pentru pacatul gandului meu si il rog sa imi dea ganduri bune, de la El, pentru ca ale mele put!
4 - imi arat recunostinta pentru ce am
5 - folosesc sloganul "trece si asta".


                                                         Stefan

P.S.: NU UITA SA TE BUCURI DE VIATA

... si navigand pe google despre "stinking thinking" iata ce am gasit:

Gândirea "împuțităpoate include idei negative, cum ar fi:
* Resentimente fata de alte persoane
* Amărăciune despre trecut
* Egocentrism
* A da vina pe alte persoane
* Senzație de superitate fata de ceilalti
Senzație de inferioritate fata de ceilalti
* Grandoare
* Reavointa față de străini
* Concentrarea pe greșelile altor persoane
* Vizualizarea lumii în alb-negru
* A fi excesiv de pesimist
* Bucurie cand alte persoane nu reușesc
* Exagerari
Inconsecventa
* Atribuirea de motive negative pentru acțiunile altora.

Pericolele gândirii "puturoase"
Acest model de gândire poate fi periculos, deoarece:
* înseamnă, de obicei, că oamenii cauta în afara sursa problemelor lor, când de fapt vinovatul real este ei înșuși. Si cand oamenii cauta în locul greșit, înseamnă că vor fi în imposibilitatea de a găsi ceea ce caută.
* înseamnă că viața li se pare nesatisfăcătoare. Gândurile sunt ca o hrana. Te hranesti prost, sfarsesti prost! 
* la inceputul recuperarii poate conduce la recadere. Chiar dacă nu se ajunge la recadere, poate afecta recuperarea - sindromul betiei uscate.
* duce la conflicte și împiedică conectarea cu alte persoane. Singurătatea poate fi sursa de nefericire și poate duce cu ușurință la depresie. Negativitatea face dificilă prietenia: atât a face prieteni, cat și a fi un prieten bun.
* conduce la mai mult stres în viața. Cea mai mică problemă devine uriasa si poate fi insotita de multa suferință personală.

Cum se poate evita gândirea "imputita"
O serie de acțiuni pot fi facute în cazul în care dorim să evitam acest mod de gândire:
* Una dintre principalele dificultăți cu acest tip de gândire este că oamenii aluneca în ea fără să realizeze. Prin urmare, este necesar să constientizam ce gandim pentru a observa orice tipar persistent de gândire negativă.
* O metodă foarte bună pentru a ajuta oamenii să devină mai conștienți de gândurile lor este prin meditație - analiza practică. (Mindfulness poate fi o tehnică care permite să avem o mai mare conștientizare a procesului gandirii.)
* Mentinerea unui jurnal este utilă, deoarece aceasta înseamnă că individul poate pune gândurile pe hârtie. Putem fi șocati sa vedem cât de mult negativism există în interiorul mintii noaste când vedem scris pe hârtie.
* Recunoștința și gândirea pozitivă reprezintă o modalitate eficientă de a contrabalansa un exces de gândire negativă.
* La inceputul recuperarii ar trebui să cautam ajutor în cazul în care ne simtim în mod constant negativ. Acesta este adesea un semn că ceva se întâmplă greșit, iar dacă nu se iau măsuri s-ar putea ajunge la recidiva.



Stinking Thinking - AlcoholRehab.com


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu