BLOGUL LUI

Stefan -

MINDFUL ADDICT

MESAJE DE RECUPERARE

Parerile exprimate pe acest blog sunt personale si nu implica in niciun fel Comunitatea AA.

.

.

.

MESAJ:


INTRAND INTR-O NOUA DIMENSIUNE

<< În ultimele stadii ale alcoolismului, voinţa de a rezista ne-a părăsit. Cu toate acestea, când recu­noaştem că am fost învinşi cu desăvârşire şi suntem gata să încercăm principiile AA, obsesia ne pără­seşte şi pătrundem într-o nouă dimensiune – liber­tatea sub tutela lui Dumnezeu, aşa cum Îl înţelegem noi.

(ÎN VIZIUNEA LUI BILL)


Am norocul să mă număr printre aceia care în viaţă au avut parte de această transformare nemaipomenită. Când am intrat pe uşa AA-ului, singur şi disperat, eram dispus să cred tot ce auzeam. Unul dintre lucrurile pe care le-am auzit a fost: „Aceasta ar putea fi ultima ta mahmureală, sau poţi s-o iei de la capăt iar şi iar”. Omul care a spus aceasta o ducea, în mod evident, mult mai bine decât mine. Mi-a plăcut ideea de a mă da bătut şi de atunci am început să trăiesc liber! Inima mea a auzit ceea ce mintea n-ar fi putut auzi niciodată: „Nu-i chiar aşa grav să fii neputincios în faţa alcoolului”. Sunt liber şi sunt recunoscător! >>


Twelve steps to freedom. Start with one.

Cum am fost

Nu puteam sa dorm noaptea.

Adormeam greu.
Ma trezeam in timpul noptii si, neputand sa mai dorm, ma dadeam jos din pat sa beau ceva. Pentru somn! Incercam apoi sa adorm si iar ma trezeam. Iar beam. De data asta pentru ca nu puteam sa dorm, ziceam eu.
Dimineata eram spart ...

Citeste mai departe:

DESPRE MINE


vineri, 9 septembrie 2016

A pune capat obiceiurilor proaste

   

<< 6 obiceiuri de auto-sabotaj

Exista o zicatoare cum ca devenim ceea ce facem in mod repetat.
Ce faci in mod repetat? Ce fel de persoana devii? Acestea sunt intrebari puternice. Intrebari pe fiecare dintre noi ar trebui sa si le puna. Noi, oamenii, suntem intr-adevar creaturi ale obisnuintei. Si daca viata ta nu este cum ti-ar place tie sa fie, este important sa acorzi atentie modului in care te comporti zilnic. Gandeste-te la asta ca la un “audit al obisnuintei”, o sansa de a privi atent la gandurile, cuvintele si actiunile tale, si de a vedea daca ele vin in sprijinul vietii pe care vrei sa ti-o creezi, sau nu fac asta.
Si daca descoperi ca esti angajat intr-unul dintre cele sase obiceiuri urmatoare, este timpul sa renunti la ele imediat. Nu trebuie sa te gandesti la asta, sa te stresezi, sau sa faci un plan complicat. Fa doar un angajament. Spune-ti simplu tie insuti: aleg sa fac lucrurile mai bine, si mai binele incepe astazi.
1. Esti rautacios cu tine insuti.
Daca iti spui tie insuti lucruri crude pe care nu le-ai spune NICIODATA nimanui altcuiva – nici macar celui mai mare dusman al tau – este timpul sa te opresti. 
2. Esti sedentar.
Corpul tau a fost proiectat sa se miste. Nu trebuie sa te antrenezi pentru un maraton, dar ai nevoie sa te misti in fiecare zi. 
3. Lasi emotiile negative sa se acumuleze inlauntrul tau.
Cand permiti emotiilor negative sa cangreneze inlauntru, este ca si cum ai permite aburului sa acumuleze o presiune in oala de gatit cu abur. Mai devreme sau mai tarziu o sa erupi – fie cu o izbucnire de furie, or prin indreptarea acelei furii catre tine insuti.
4. Spui da cand vrei sa spui nu.
Daca spui DA lucrurilor pe care le resimti ca pe o distragere, asta creeaza resentimente sau literalmente te fac sa te simti bolnav... atunci inceteaza.
5. Iti invinovatesti deseori parintii.
Poate ca parintii tai au facut o treaba minunata crescandu-te – cu exceptia a unu sau doua lucruri. Indiferent de ceea ce au facut bine sau rau parintii tai, atasarea de furia nerezolvata este nesanatoasa. Este nedrept fata de tine si de oamenii din jurul tau.
In loc de: este vina lor ca [insereaza aici comportamentul nesanatos]. Asa m-au crescut ei!
Incearca: sunt adult acum. Este responsabilitatea mea sa imi dau mie insumi lucrurile pe care parintii nu au putut sa mi le dea – sau nu au vrut. Am aceasta putere. Pot sa fac asta pentru mine insumi.
6. Ingrijorarea despre viitor.
Ingrijorarea nu este acelasi lucru cu “a fi preocupat de” sau “a planifica urmatoarea mutare”. Ingrijorarea este starea de paralizie neproductiva, in care iti spui in mod repetat tie insuti: nu cred ca sunt capabil sa imi iau in maini propria mea viata.

A pune capat obiceiurilor de auto-sabotare este si simplu si provocator in acelasi timp. Simplu, fiindca intr-adevar nu este asa de complicat. Incepe cu o simpla alegere. Provocator fiindca pentru a face aceasta alegere (si a te angaja la ea), este nevoie de multa constientizare de sine, si o dorinta puternica de a invata utilizarea de noi instrumente – in special cand vine vorba de controlul propriilor emotii. Dar fie ca iti ia o ora sau un an pentru a schimba un obicei prost, recompensele merita atat de mult – pentru sanatatea ta, cariera ta, pentru relatiile tale si pentru oricine ar petrece timp prin jurul tau. >> 

Sursa: 6 obiceiuri de auto-sabotaj

Comentariu:
Cum as pune eu capat unor obiceiuri proaste? Le-as inlocui cu unele 'bune'. Cum? In niciun caz nu as pune un cate un 'nu' in fata obiceiului prost ( ex.: sa nu fiu rautacios cu mine insumi, sa nu fiu sedentar, sa nu las emotiile ... s.a.m.d.). De ce? Pentru ca mintea nu percepe NU-ul din fata, ci doar mesajul inclus in exprimare. Si atunci schimb exprimarea (intr-una afirmativa: sunt bun cu mine, fac miscare, exercitii fizice etc)
Dupa care fac ce am facut si pentru dobandirea obiceiurilor proaste: pun in aplicare ce spun ca fac si REPET!
Si poate ajung la ce se spune in debutul articolului de mai sus: devin ceea ce fac in mod repetat.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu